6 Temmuz 2014 Pazar

Ah o eski Ramazanlar


birkaç gün evvel iftarımızı gülhane parkında piknik yaparak açtıktan sonra sultanahmetteki ramazan etkinliklerine katıldık.
en son 9 yıl önce lise son sınıfta okurken ramazan'da sultanahmet'i gezmiştim. bir daha ramazanda İstanbul'a gelmek nasip olmadı. ta ki bu şehre atanana kadar...
o zamanki gençlik enerjimle ayasofya ile sultanahmet arasında dört dönmüş, macun yemiş, alman çeşmesinde dağıtılan şerbeti su zannıyla yüzümüzü yıkamış, küçük dükkanları gezmiş, türkü okunan küçük bir çadıra cesaretle girmiştik arkadaşlarımla beraber. çok eğlenmiş, keyif almış ve unutulmaz bir anı olarak zihnimdeki en müstesna yere saklamıştım.
bu yılki ziyaretimde o tadı alamadım.
sanırım eski coşkum yoktu.
eski gençliğim de.
bir kenarda oturup meydanda gezinen insanları izlerken düşünmeye fırsatım oldu; herkesin söyleyip durduğu "Ah o eski ramazanlar" ifadesini o vakit anladım.
herkesin "o eski ramazanları" kendisineydi.




1 yorum:

Ramazan dedi ki...

Son cümle güzel bir tespit.

Yol yorgunu

insan yorgunken ne kelimelerini yerli yerince kullanabiliyor, ne gezmeye vakit ayırabiliyor ne de film izleyip kitap okuyabiliyor. en bas...