4 Mayıs 2014 Pazar

Güzel İstanbul


Güzel İstanbul'da bahar işte böyle güzel.
bu mevsimde Türkiye'nin her yeri güzelleşiyor.
5 yıl önce mezuniyet gezisi için bir Mayıs günü üniversiteli bir otobüs yola koyulmuş, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu'ya kadar uzanmıştık.
bahar tüm tazeliğiyle esenlikler serperken üzerimize hayatımın en tatlı, en huzurlu, en tasasız günlerini geçirmiştim.
öyle ki her zaman sıkıntıyla kemirdiğim yara bere içindeki dudaklarım rahat bir nefes alabilmişti.
4-5 saatlik uykuya rağmen -otobüslerdeki kestirmelerimi saymazsak- dinç bir şekilde uyanıyor ve yurdun çeşitli şehirlerini merakla, ilgiyle geziyordum.
ne güzel günlerdi.

şimdi bacaklarımda tuhaf bir sızlamayla masmavi gökyüzünü sarıp sarmalayan beyaz bulutlara bakıyor, ruhumun neden böylesine yorgun hatta çok yorgun olduğunu anlamaya çalışıyorum. hani ismet özel diyordu ya, "saçlarım çok yoruldu gençlik uykularımda." işte o dizenin kendimde hayat bulduğunu hissediyorum.

26 yaş hayatımın en zor çağı olmadı çok şükür.
çağının hükümranlığının sona ermesine birkaç ay varken bu yılın benim için güzellikler, başlangıçlar, yenilikler ve bitişlerle dolu olduğunu görüyor ve ufaktan veda senfonileri gönderiyorum ona.

tüm bunları düşünürken sonunda tek bir cümleye varıyorum:

her şeye rağmen hava işte böyle güzel.

Hiç yorum yok:

Adem ile Havva

“Merhaba.” dedi kadın. Sesi yorgundu. Sair zamanlara göre daha boğuk ve zoraki çıkmıştı. Odadakiler kafa salladılar. Aralarında tar...