6 Ağustos 2013 Salı

İlham veren fikirler: Hediye kutu boyamaca

Sevgili ilham bekleyenler;)

ramazanın sonuna ulaştığımız bir vakitten selam olsun hepinize.
inşallah bayrama  ulaşmak da nasip olur cümlemize.

bugünkü ilham veren köşemizde bir ahşap boyama örneğini sizlerle paylaşacağım.

kağıt dekupaj tekniği ile yapılmış bir kutu.














aslında bu kutunun ikinci hali. ilkinde bej renkliydi ve kiraz çiçekleri desenine sahipti. fakat aksilikler oldu: sprey vernik kullanacağım yerde yanlışlıkla boya kullandım. hemen temizlesem de boya yer yer kaldı. ben de zımpara 400 kullanarak önce verniği ardından desenleri ve boyaları söktüm.

iç kısmın boyasına dokunmadım. dış zemini iyi bir zımparaladıktan sonra yeşil boya ile birer saat arayla boyama yaptım. işin en eğlenceli kısmı burası. boyamayı çok seviyorum. sırf bu nedenle evdeki balkonları boyamak istiyorum. annemi ikna ettim, sıra babamı ikna etmede.


evet, yapım aşamasını anlatmaya devam ediyorum özetle. yeşil ile istediğim kısımları boyadıktan sonra alt bölümü santimlere ayırıp kurşun kalemle çizdim ve pembe renk ile ve daha ince bir fırça yardımıyla kare kare boyadım. kapağa bir dergiden bulduğum "uyuyan güzel" resmini tutkal ile yapıştırdım. yine tutkal ile üstünden bir kat geçtim. 2 saat sonra yeniden tutkal sürdüm.

ve kuruma işlemlerinden sonra -açık havada olmak şartıyla- balkonda sprey vernik ile kutunun her bir yanını vernikledim. 24 saat sonra işlem tamamdı:))

lakin yapımı benim için 3-4 günü bulmuş bir macera oldu.

küçük bir hatırlatma: boyalı, tutkallı fırçaları su solu bir kapta çalkalarsanız hemencecik ayrışıyorlar. böylece fırçalarımız da temizlenmiş oluyor anında. boyanın yahut tutkalın fırça üzerinde kurumamasına dikkat edin, yoksa ziyan olur fırçalar.

gelelim bu hobinin bana kattıklarına:

*bedensel ve zihinsel olarak yorgun olduğum günlerde terapi hükmüne geçerek beni rahatlattı. ancak uzun süreli olarak beni oyalayacak bir uğraş değil.

*çocuklarımızla güzel vakit geçirmek, onlara el alışkanlığı kazandırmak veya çok sevdiğimiz birine kendi ellerimizle işine yarayacağı bir hediye hazırlamak istiyorsak eğer tavsiye edilebilir bir meşgale.

ahşap boyama maceram şimdilik sona erdi. saydığım son madde haricinde bir daha zaman ayırıp ilgileneceğimi düşünmüyorum. benim vazgeçilmez sevdam, tutkum fotoğraf çekmek. bunu şimdi yeniden anlıyorum.

bu güzel hediye dünyanın en iyi arkadaşı, canım ciğerim olan kız kardeşime armağan oldu.

siz de deneyin, güzelleşin:)

şimdiden hayırlı bayramlar.

2 yorum:

resim defterimm dedi ki...

Çok güzel olmuş.. Ellerine sağlık :)

Kumbaramdaki Kelimeler dedi ki...

çok teşekkür ederim resim defterimm:)

Yol yorgunu

insan yorgunken ne kelimelerini yerli yerince kullanabiliyor, ne gezmeye vakit ayırabiliyor ne de film izleyip kitap okuyabiliyor. en bas...