22 Ağustos 2013 Perşembe

İlham veren fikirler: Ebru kağıtlarından zarf yapmaca

Merhaba ilhamîler:))

bu yıl boyunca Yihder'de yetişkin ve çocuklara ebru dersi vermiştim. kurs boyunca yaptığım ebruları nasıl değerlendireceğimi kara kara düşündüm. zira her çalışma tabloluk olacak kadar mükemmel değil. ancak çöpe atılacak kadar basit de değil. bunun üzerine ebrularımı zarfa çevirip sevdiklerime mektup yazdım, ebrulu zarf içinde verdim. bazılarına bu zarfları hediye ettim.


yapımı çok basit. ters çevirdiğimiz ebru kağıdımıza açılmış bir ebru zarfını kullanarak kalıp çiziyoruz. kalıbı kestikten sonra zarf şeklini alması için kenarlarını katlayıp incecik uhu sürüyoruz. işte resimli anlatımı:



renklerin dünyası ne kadar muhteşem!
eğer sizin de görsel sanatlara ilginiz varsa mutlaka ebru teknesinin başına geçip bu sanatı bir kez olsun icra edin.
belki de geleceğin yetenekli ebrucularından birisinizdir!
kim bilebilir?


8 yorum:

Seyr-ü Sefam dedi ki...

Çok güzeller..

ellerinize sağlık..

sua kolik dedi ki...

mutlaka değerlendireceğim bu zarf yaıpmıyla ebrularımı bendede bir bu kadar ebru çalışmam var

Kumbaramdaki Kelimeler dedi ki...

teşekkür ederim Seyr-ü sefam:)eyvallah...

Sua kolik, bence hemen değerlendirmelisin, çantalarda boş boş durması yerine sevdiklerini mutlu etmek için işe yarayabilir;)

white glaze dedi ki...

Ben anaokulu öğretmeni olduğum için bu fikriniz çok işime yarayacak, teşekkürler.
Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
276. takipçiniz benim.
Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
Sevgiler
http://http://whiteglaze.blogspot.com/2013/08/beyaz-srn-buyuk-cekilisi.html

Kumbaramdaki Kelimeler dedi ki...

White glaze, işine yarayacağı için çok memnun ve mutlu oldum. ben de öğrencilerime yaptırmıştım ve çok zevk almışlardı.

Gamze Ersöz dedi ki...

Muhteşem olmuş, ellerinize sağlık...

Kumbaramdaki Kelimeler dedi ki...

çok teşekkürler Gamze,sağolasın;)

resim defterimm dedi ki...

Harika olmuş :)

Başı Yerde

Duydukları mutlu etmişti onu. Ama bozulmaktan kendini alamadı. Neden ona söylemiyorlar da bir başkasına anlatıyorlardı. Şu öğrencileri ...