4 Temmuz 2013 Perşembe

Haftanın müziği: Le Trio Joubran - Majâz



Yıllar yıllar önceydi, belki üniversite sıralarında hayaller kuruyordum pencereden Boğaz'a bakıp.
Belki elimde şehir kütüphanesinden aldığım bir roman, merakla onu okuyordum.
Belki Safranbolu'daydım, bir gezgin hüviyetinde.
Belki Yeşil'deydim; bahçesinde oturup şiirler okuyordum Çelebi Mehmet'e.
Belki Üsküdar'daki  kalabalığa karışmıştım, şehre ağıtlar yakıyordum.
Belki Ankara Kalesi'nden kendi gençliğime yanıyordum.
Belki elimde fotoğraf makinem Urfalı bir kadının peşinden koşturuyordum.
Belki Kemeraltı'ndan geçip Saat Kule'siyle selamlaşıyordum. 
Belkiler git gide çoğalıyordu.
Yıllar geçiyor, bir dönem sona eriyordu.

Sonra üniversite bitti!

Hayat kapıya dayandı.
Tahammülsüzdü.
Hazırlıksızlığım karşısında önce şaşakaldı derken şaşkınlığı öfkeye dönüştü.

şimdi ne zaman Majâz'ı dinlesem, geçmiş acıyla haykırıyor, kayıplarım hıçkıra hıçkıra ağlıyor.
bu notalar bana hep maziyi anlatıyor.

Hiç yorum yok:

Yol yorgunu

insan yorgunken ne kelimelerini yerli yerince kullanabiliyor, ne gezmeye vakit ayırabiliyor ne de film izleyip kitap okuyabiliyor. en bas...