12 Haziran 2013 Çarşamba

Haftanın müzği: Yad-i visal - Roohafza Ensemble



Haftanın şarkısı için çeşitli eserler arasında gezinirken rastladım bu parçaya. 
aslında rastlaşmak değildi yaşadığımız.
seçimlerimin beni götürdüğü yolların birinde tanışmak diyelim biz buna.
girizgahı, melodiyi, vokalleri ve enstrümanların uyumunu sevdim.
en çok da insanı çeşitli duygular arasında gezdirip coşkuyla ümit aşılamasını...
şimdi yalova'da yağmur var.
yağmurun ve müziğin varlığına dair hissettiklerim varlık alemindeki cümle mahlukatın varlığına dair imanımı tazelerken şunu düşündüm:
iyi müzikler düşünmeye, tefekkür etmeye ve nihai sonda imana götürüyor insanı.

son söz niyetine, parçanın ismi, "Yade visal" yani "Kavuşma özlemi".
özlemini beklediğimiz her ne varsa kavuşabilmemiz duasıyla.

2 yorum:

hayalotobüsü dedi ki...

benimde yolum yağmurlu bir günde rastlamıştı bu şarkıya :))
gerçi 'şarkı' demek ne kadar uygun düşüyor bilmiyorum buna..
efsunlu birşeyler var melodisinde :))

Kumbaramdaki Kelimeler dedi ki...

yağmur tevafukları:))

hayalotobüsü, bu parçada efsun var, hüzün var, coşku... ve daha birbirine benzer aynı zamanda zıt pek çok ögeyi barındırıyor.
belki de bu yüzden bu kadar etkileyicidir.

Yol yorgunu

insan yorgunken ne kelimelerini yerli yerince kullanabiliyor, ne gezmeye vakit ayırabiliyor ne de film izleyip kitap okuyabiliyor. en bas...