15 Ekim 2011 Cumartesi

Arapça'nın A'sı





“Cuma vakti girmek üzere” dedi annem. “Al eline, Kur’ân oku birkaç satır.”
Annemin sesi uzaklardan gelir gibi. Bilgisayarın önünde uyuşmuş gitmiş bedenim, zihnim. Gerçek dünyadan kopmuş, sanal âlemde yeni bir kimlik edinmişim. Belki de olmak istediğim, hep hayalini kurduğum kişiyi oynuyorum. 
“Gaflet sarmış ruhunu kızım. Nefsinin isteklerine diz çöküyorsun. Nereye kadar böyle devam edecek bilmem. Koca kız oldun, hâlâ aklın başında değil.”
Hep aynı terane. En iyisi bir an evvel okumaya başlamak. Yoksa annem bu hızla akşama kadar söylenmeye devam eder. Duvara asılı bez örtüyü indirmeden evvel, abdest alıyorum. Başıma babaannemin mezuniyet hediyesi olarak verdiği iğne oyalı, kırmızı çiçekli yazmayı takıp koltukta yerimi alıyorum.

Euzu billahi mine’ş-şeytanir-racîm. Bismillahirrrahmanirrahîm. Yâsîn. Ve’l Kur’ân-il hakîm. İnneke lemine’l mürselîn. Alâ sırâtın müstakîm. Dur bakayım, aldığım Arapça dersler işe yarayacak mı? Hikmetli Kuran’a and olsun. ‘Vav’ harfi yemin anlamına geliyordu Arapça’da. “İnne” şüphesiz demekti. Unutmamışım hayret. Hâlâ aklımda gramer, dilbilgisi, sözcük anlamları. Ne yapsam, yeniden mi başlasam kursa? Böylece lise bilgilerimi tazelemiş olurum. Yalnız geçen yıl gittiğim yere gitmem. Öldürseler gitmem! Benim yaşımda kızı hoca diye başımıza koymuşlar, tavus kuşu gibi geziniyor etrafta. Tövbe tövbe. Mübarek Cuma vakti neler düşünüyorum. Kendine gel kızım. Bimâ gaferelî rabbî ve cealenî minel mükremîn. Vemâ enzelnâ alâ kavmihî min badihî min cündin minessemâi vemâ künnâ münzilîn. Alt kattan ne güzel kokular geliyor öyle. Mualla Teyze yine misafir ağırlayacak anlaşılan. ‘Kolay gelsin’e gitsem de tadına baksam. Yok, yok olmaz, sonra kilo alıyorsun diye kafamın etini yer annemler. Aldıklarımı da veremedim bir türlü. Yaşlı görünüyormuşum kilolu olunca. Geçen gün anneme, senin kız 25 yaşında mı, demişler; o da öfkesi burnunda soluyarak, ‘olur mu daha imam hatibi yeni bitirdi’ diyerek terslemiş kadınları. Mâ yenzurûne illâ sayhaten vâhideten te’huzühüm vehüm yehissimûn. Felâ yestetîûne tevsıyeten velâ ilâ ehlihim yerciûn. Burada ne anlatılıyor, anlayamadım bir türlü. “Ses” falan diyor. “Tavsiye” kelimesi de geçiyor. Dört yıl imam hatip okudum, Arapça’nın a’sını bile öğrenemedim. Ama ne yapayım, çok zor. Zaten hocalar da hiç güzel anlatmıyordu. Kitaba bakarak ders mi anlatılır? Biz de dersi geçmek için kopya çekerdik. Hele bir keresinde kalem kutuma bütün bilgileri şifrelemiştim de hoca bakmış bakmış hiçbir şey anlayamamıştı. Hatırladıkça gülesim geliyor. Annem duysa öldürür beni. ‘Biz seni hanım hanımcık olman için yolladık İmam hatibe, kopya çekesin diye değil’ der bir ay arkadaşlarıma göndermezdi. Hafizenallah! Belki de bilgisayarı açtırmazdı. Liyünzira men kâne hayyen ve yehıkkal kavlü alel kâfirîn. Bilgisayarsız hayat mı olur? Hem bütün arkadaşlarım ile facebooktan görüşüyoruz. Facebook dedim de aklıma geldi, acaba kızlar son fotoğrafıma yorum yaptı mı? Kaç kişi beğenmiştir? Fesübhanellezî biyedihî melekûtü külli şey’in ve ileyhi türceûn. Aa Yasin bitti. Ne çabuk!
Kur’ân’ı kapatıp, dikkatlice bez örtüsüne yerleştiriyor, duvardaki yerine asıyorum.
“Allah kabul etsin” diyor annem.
Korkuyla sıçrıyorum. Bir kere gözünden bir şey kaçsa şaşarım zaten.

15.10.2011 Yeni Asya Gazetesi Hafta sonu eki

3 yorum:

Delibu! dedi ki...

İrkildim desem.
Hikaye okumayı sevmeyen ben, hikayelerinle bir sorgulamaya giriyorum. Rabb'im razı olsun inşAllah..

Muhabbetle.

đerkenαя dedi ki...

Ne diyeceğimi bilemedim..
Bu hali namaz içerisinde yaşıyorum bazen, kendime kızıp, şeytanıma kızıp tekrar kılmayı deniyorum, sonra yine aynı..
Zayıf bir imana sahip olduğum düşüncesiyle irkiliyorum bir kez daha..

Mevla hidayetimizi artırsın, güzel örnekleme, kaleme yüreğe sağlık..

Adsız dedi ki...

allah kabul etsin..

vav ebced alfabesindeki karşılığı 6 dır. insanın anne karnında ki şekli. vav bir ara doğrulunca kendini elif sanırmış. oysa yanına bi lam koyup lam elif olup bir gün olsa bile rabbine eğilmesi bilmişsin ya..

annenin ellerinden öperim..

Herkesin bir kelimesi vardır. Ya seninki?

En çok okunan yazılar

Etiketler

Pages

Buscar