9 Eylül 2011 Cuma

Peki neden acı içindesiniz?



masaya bir kız oturdu. elinde 3 kitap ve rengarenk bir rüzgar gülü vardı. kitaplarının isim ve yazarlarına baktım; Muz Sesleri, Ece Temelkuran; Kayıp Söz, Oya Baydar; Lâl, Ayşe Kara. üçü de kadın yazardı, ilk ikisi sol jenerasyondan diğeri sağdandı.
kitaplardan sonra onu incelemeye başladım. acının boğum boğum sarmaladığı bir yüzü vardı. soluk dudaklarında hüznün kırıntıları ve gözlerinde kederden ince izler... tanıdık birine benziyordu. sahi kimdi?
ben dilimin ucuna kadar gelmiş ismi düşünedururken bakışlarımız karşılaştı. dayanamadım:
-sizi bir yerden gözüm ısırıyor.
-evet, dedi tereddütle. sonra devam etti. .... televizyonunda .... programını sunuyorum.
-ne güzel!
umursamaz bir yüz ifadesi yerleşti yüzüne. benim için güzel olan şey onun için bir kıymet ifade etmiyordu. biraz ileri giderek sordum:
-peki neden acı içindesiniz?
bozuldu, yutkundu.
-bugün, 25 yaşımın ilk günü, sözü titrek dudaklarından döküldü.
-öyle mi? doğum gününüz kutlu olsun! nice güzel yıllara...
-teşekkür ederim. biliyor musun, bugün aldığım ikinci kutlama tebriği bu. bilsen, ne kadar mutlu oldum, dedi.
öylece bakakaldım, insan kalabalıklar içinde yalnızlaşırken dünya dönmeye devam ediyordu.

5 yorum:

Delibu! dedi ki...

Çok duygulu bir anlatım olmuş. Yüreğine sağlık Saliha'cım.

Muhabbetle.

Mia Wallace dedi ki...

ordaki etkileyici butonuna ben bastım.. ;)

elif aydoğan dedi ki...

Şaşırtıcı ama gerçek, her şey birbirine daha da yaklaşırken insan olarak bizim içe kapanışımız. Belki de "psikoloji" kavramının hayatımıza bu kadar girmesindendir bu..

neslihan dedi ki...

Tam ilgilenilmesi gereken bir kişi.Belkide Rabb'im onu karşına sen onunla ilgilenesin ona bir şeyler öğretesin diye çıkrdı. Nerde karşılastın kimdi neydi bilmem ama yazını okuduğumda ilgiye muhtaç, bilgiye aç, mutsuz bir kişi belirdi gözümün önünde.

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

teşekkür ederim delibu, mia.
elif, sanırım insan denilen muazzam varlığı psikoloji az pek az da olsa tanımamıza vesile oluyor. ama hala çözülmeyi bekliyoruz.
neslihan, aslında her birimiz o kız gibiyiz. ama ulaşamıyoruz birbirimize. yanyana dursak da...

Adem ile Havva

“Merhaba.” dedi kadın. Sesi yorgundu. Sair zamanlara göre daha boğuk ve zoraki çıkmıştı. Odadakiler kafa salladılar. Aralarında tar...