18 Mayıs 2011 Çarşamba

Kitaplığı Olmayan Evler


Bu bahar ve yaz mevsimi, yeni bir hayatın başlangıcını yapmak üzere evlilik nişanesini takınan çiftlerin çokluğuyla dolu dolu… Pek çok arkadaşımı sürurlar eşliğinde yolculuyorum günbegün. Kimi aynı şehirde yaşamaya devam ederken kimisi uzak şehirlerde bambaşka bir dünya inşa ediyor kendine ve eşine. 


Çiftlerin yaşayacağı evler de, aylar öncesinden hazırlanmaya başlıyor. Yepyeni eşyalar satın alınıyor, çeyiz bohçaları sandıklardan çıkarılıp gün yüzüne kavuşuyor. Perdelerden halılara, beyaz eşyadan mutfaktaki tuzluğa kadar gerekli olan ne varsa en ince ayrıntısına değin temin ediliyor. Nihayetinde ortaya yaşanılası hoş, güzel bir mekân çıkıyor.

Lâkin hangi çiftin evine baksam, bir kitaplık göremedim ben!

Ya kimsenin aklına kitaplık almak gelmemişti ya da onu koyacak yer kalmamıştı.

Üstüne üstelik salonun yahut oturma odasının başköşesine kurulmuş LCD ekranlar, plazma televizyonlar küstah küstah el sallıyordu bana. Ki az sonra, ev sahibesine çaktırmamaya çalışarak her biri kapıdan usulca dışarı itiverdi beni. 

Öylece bakakaldım arkalarından.

Bütün dünyayı ayağımızın altına getiren, yedi yirmi dört her şeyden haber veren, canımız sıkıldığında derdimize yetişen, ağlayan çocuğumuzu avutan televizyondan âlâ bilgi nevalesi mi var canım. Böyleydi ve buna benzerdi duyduğum sözler. Hatta birisi daha ileri atılıp televizyonsuz evde yetişen çocuğun saf, cahil olacağını iddia etti.

Öylece kalakaldım bu sözün ardından.

Oysa televizyon son elli yılın keşfiyken, kitap insanlık tarihi kadar eski ve muazzam bir geçmişe sahiptir. Hz. Âdem’e indirilen suhuf ve müteakiben her peygamber ile gönderilen sahifeler, kitaplar insanlığın kutsal bilgi kaynağının kitaptan geçtiğini öğretiyor, ısrarla belletiyordu zihnimize, ruhumuza, kalbimize. Hayatımızın amacı, bütün kitaplar bir kitabı anlamak içindir, felsefesinde birleşmeliyken, ne vakit evimize bir kitaplık koymayı dahi gereksiz bulur hale geldik? Okullarda yıllarca edebiyat derslerinde, Seneca’nın ‘Kitapsız hayat kör, sağır ve dilsiz yaşamaktır’ sözü nakledilirken, nereden bilebilirdi ki öğretmenler evlerde kitaplara hayat hakkı tanınmadığını?

Söyleyin a dostlar, biz nerede yanlış yaptık?


Yeni Asya Gazetesi  18.Mayıs.2011

10 yorum:

Delibu! dedi ki...

Ah nasıl güzel bir noktaya dikkat çekmişsin! Ben hep bir evim olsun diye hayal ederken, kocaman kitaplığımdan başlıyorum anlatmaya, ve insanlar tuhaf tuhaf bakıyorlar. Konsol monsol tarzı şeyler istememe şaşırıyorlar. Hayatımızın merkezine oturttuğumuz (maddi- manevi) şeylere dikkat etmek gerek sanıyorum :)
Hoşça bak zatına.

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

vaay.gerçekten tebrik ederim seni edacım.hala senin gb düşünen kimselerin varlığını öğrenmek ne güzel.sevgiyle;)

Berre dedi ki...

Iste benim nefes alamadigim evler bunlar

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

di mi kuzum?

Berre dedi ki...

Di, kuzum :)

Đëjάώυ dedi ki...

aklımda bununla ilgili bir post yazmak vardı, ilham aldım teşekkür ediyorum
ben de kitaplıkla ve akvaryumla anlatmay abaşlıyorum
örneğin oturma odamı okuma odası gibi yapıcağımı anlattığımda bön bön bakışlar buluyorum
TV mi misafir odasına vitrin almayaraktan onun yerine süs koyucam dediğimde de aynı bakışlar :)))
maddiyat insanların gözünü bürümüş arkadaş, şahşahalı olmayan hiçbirşeyi beğenmiyorlar ...

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

dejawu ne güzel hayallerin var, insanları takma ve gerçekleşmesi için elinden geleni yap.

Đëjάώυ dedi ki...

haklısın .
pek de takacağım yok zaten işin açıkçası ...

evleneceğim kişi de böyle istediği için gerisi vız gelir ...

ama demem o ki çok yaralıyor insanı evini düzdüğün maddiyata göre değerlendirme yapmak, diyecek birşey buşlamıyorum

Adsız dedi ki...

hep hayal ederdim bir evim olsa dört duvar hep kitaplık olsa, sağa baksam kitap sola baksam kitap... bana mis gibide kokar onlar allahım ne kadar huzur verici... ahh keşke,keşke... hiç duvarlar görünmese her yer kitaplık o derece yani:) kitapsız nasıl mutlu olunurki hiç anlamam....???

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

sevgili adsız, ne güzel bir hayalin var. inşallah gerçekleştirirsin Rabbimin izniyle...sevgiyle;)

Herkesin bir kelimesi vardır. Ya seninki?

En çok okunan yazılar

Etiketler

Pages

Buscar

Yükleniyor...