1 Şubat 2011 Salı

Kalbimdeki Misafir



Azizim!*
Nicedir unutmuşuz dostluğun, yarenliğin ne demek olduğunu. Soğuk mu soğuk bir kış günü alev alev yanmaya başlayan yüreğim, bir lâhzada hatırlayıverdi.
Ağlamak meğer ne kadar kolaymış böylesi müşkil anlarda. Kirpikler nasıl da sislere bürünüverirmiş. Taşkın bir ırmak gibi çağlarmış gözyaşları; düştüğü yeri, gönlümüzü ta derinden yakarmış. Hatıralar birer birer canlanır, kıyama durur, selâm verirmiş. Saklambaç oynayan afacan çocuklar misali heyecanla yerlerinden çıkagelirmiş herbiri. Bizlere düşen ise bir duvara yaslanıp başrolünü oynadığımız ömrümüzü eli mahkûm, bîçare, bigâne seyretmekmiş.
Azizim!
Zaman, savaş meydanlarında sür'atle koşan bir Arap atına benzermiş. Hızına yetişilmesi mümkün olmayan. Güzelliği seyrine doyulmayan. Arkasından öylece bakakalınan. Diğer adı rüya olan. Kutsal kitapta üstüne yeminler edilen, beş vakit ezanla kendinden haber veren. O bir muamma bir sır bir tılsım imiş. İnsan, ancak ailesinden, sevdiklerinden, dostlarından ayrılınca bu gizemli düşün farkına varabilirmiş.
Azizim!
Hâlâ ölmemiş değerlerimiz; ben böyle bildim, böyle söylerim. Sevgi anlamını yitirmemiş, bencillik her yerde hakim değilmiş, sır saklanabilirmiş bu zamanda da. Saygı ağırlığını koruyor, o nam ile hürmet görüyormuş. Güven, bütün bu saydıklarımı duyunca geri gelmiş, zaten lügatinde terk etmek, küsmek yok imiş. Dostluk hayatta imiş, meğer nuruyla sarıp sarmalıyor, ziyasıyla aydınlatıyormuş bizi.
Azizim!
Ekmeğin içini yiyemeyen bir garibe, kabuklarını vermek, hediyenin en büyüğü değil de nedir? Gecenin bir yarısı korkuyla sıçradığında, arkadaşını çekinmeksizin uyandırıp, güvenle ona sarılmak cömertliğin en güzel örneği değil midir? Hastalandığında başucuna gelip, bir isteğinin olup olmadığını defalarca sorması sevginin en nadide göstergesi değil de nedir? Hüzün girdaplarında boğulduğunu görüp, dertlerini paylaşan, onları yok etmek  için çabalayan birisi dostun ta kendisi değil midir? İşte hakikat! Ona baktığında, bir aynaya baktığını zannedip kendini görmek, ‘ene’l dost!’ diyebilmektir.
Azizim! Dostum! Kardeşim!
Bulutuna sadık yağmurlar gibi, semavatına müştak yıldızlar misali, Şems’i bekleyen Mevlânâ misali gel. Yıllar çok geçmeden, anılar gizlenmeden, birbirimize emanet bıraktığımız izler silinmeden gel. Adına kadimlik vasfı eklenmeden, suçu senelere atıp, vefasızlığına söylenmeden, bizleri zulümata terk etmeden evvel, vakitlerden bir vakitte; sabah, ikindi, yatsı fark etmez, çık gel. Yeniden şiirler okuyayım sana; ‘Seni sevdim’le başlayan, yeniden şarkılar, türküler söyleyelim; ‘Kaldım İstanbullarda’ diyen, yeniden şehri keşfe çıkalım; dar, korkunç, köhne sokaklarda kaybolup. Yeniden bir fotoğraf çektirelim, lâkin bu sefer levh-i mahfuzda bakmak üzere.
Azizim!
Son sözüm; elini kalbine koy, beni orada bulacaksın.
*Ülkemin dört bir yanına dağılmış İstanbullu dostlarıma.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Son paragraf sevgi barajının önüne çekilen ayrılık duvarının, bir anda parçalanmasıyla ovaya yayılan suyun bir anda ovaya renk vermesi gibi olmuş.

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

hımm. ne güzel bir betimleme...teşekkürler sevgili adsız. adını bilmeyi isterdim...sevgiyle;)

Adsız dedi ki...

Adım:Kördüğüm(çünkü o yazıdan sonra hayatımda yaşadığım 2 haftalık bir serüven var.Şimdilerde daha sakin olarak devam ediyor.)

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

hımmm...bir muammasın anlaşılan. biraz daha ipucu lazım bana. tabi vermek istersen;)

Kördüğüm dedi ki...

Yani ismimi versem hayalinizde fazla birşey canlanmaz, ama en azından hayalinizde canlansın diye içinde bulunduğum ruh halimi böyle anlatmak istedim.Fiziksel bir serüven olarak değil, sadece ruhen 2 haftalık bir değişim yaşadım.Şimdilerde standart olarak süren hayatımın yoluna girdim ve bazen önüme ara sokaklar çıkıyor ama yolumdan çıkmamaya çalışıyorum.

KuMbaRaMdaKi KeLiMeLeR dedi ki...

ne güzel! desenize, yunus misali, her dem yeniden doğarız, diyorsunuz. maşallah...imrendim. yeni inkilapları arzulayan biz biçarelere örnek oldunuz..

Herkesin bir kelimesi vardır. Ya seninki?

En çok okunan yazılar

Blog Arşiv

Etiketler

Pages

Buscar